不完全及物動詞

不完全及物動詞

S....Vt....O...OC
請先熟悉文法重點19的補充說明

練習1.我們聽到某個人正在笑2.我發現這個男人正在偷錢
3.我撞見他們在彼此親吻
4.我必須剪我的頭髮 (have)
5.他無法使別人了解他 (make)
6.我聽到有人叫我的名字 (hear)
7.他的錶被偷了 (have)
8.我覺得這本書很容易
9.陽光使我們溫暖 (keep)
10.我們選他為主席 (chairman)
11.我們都把他當作英雄 (consider)
12.他要我把鞋子脫掉 (ask)
13.他們提醒我不可晚到 (warn)
14.經過長久的搜尋,我們發現這男孩安然無恙。


....(find / safe and sound)
15.昨晚他讓我等很久 (keep)
16.他上週被扒了 (have / pocket / pick)
17.你一定要使自己受人尊敬 (make)
18.那媽媽警告她的小孩不要在馬路上玩耍


參考答案
1.We heard somebody laughing.


2.I found the man stealing the money.

3.I caught them kissing each other.

4.I must have my hair cut.

5.He can’t make himself understood.

6.I heard my name called.

7.He had his watch stolen.

8.I found this book easy.

9.The sunlight makes us warm.

10.We elected him chairman.

11.We all consider him a hero.

12.He asked me to take my shoes off.

13.They warned me not to be late.

14.After a long search, we found the boy
.....safe and sound.

15.He kept me waiting for a long time last night.

16.He had his pocket picked last week.

17.You must make yourself respected.

18.The mother warned her child not to play on the road.

1 意見:

可瑋 提到...

可瑋~簽到
只寫5題,就頭皮發麻了,不過我發現我真的比以前進步多了,至少我會寫句子了。謝謝~~老師

張貼留言

歡迎留下你寶貴的意見,我會以最快的速度回覆~Paulina很樂意回答你對英文學習的任何問題喔~想要留言的人,麻煩請用google帳號登入,才可以留言喔!!